Draka lanceert duurzame Haspel Retour Service

Elk jaar brengen kabelfabrikanten duizenden nieuwe kabelhaspels in omloop, maar slechts een klein deel daarvan komt retour. Dat kan duurzamer, vindt kabelfabrikant Draka. En daarom start zij samen met de technische groothandel de Haspel Retour Service.

 

“Wij kopen jaarlijks duizenden haspels in, maar daarvan krijgen we slechts een fractie retour. Het merendeel belandt bij het afval.” , zegt Frank Oberink.  Twee jaar geleden begon de business manager wholesale van Draka samen met de groothandel zijn zoektocht naar een systeem voor hergebruik van kabelhaspels. En nu presenteert hij vol trots de Haspel Retour Service. Een eerste versie van een doordacht systeem waarmee hij uiteindelijk 100 procent van de uitgeleverde haspels retour hoopt te krijgen.

 

Lees meer en bekijk de video over de retourservice op de website van FME.

CDA verwacht veel van Nationaal Programma Circulaire Economie

Als eind dit jaar staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen met het Nationaal Programma Circulaire Economie (NPCE) komt, verwacht haar CDA-partijgenoot en Tweede Kamerlid Agnes Mulder dat dit het grote plan van dit kabinet is om…

SynchUp! lanceert circulaire challenges van Philips, Vanderlande en Fokker

Innovatiekracht van mkb’ers en start-ups gezocht! Op 14 september stelde innovation & businessbooster SynchUp! drie challenges open. Uitgangspunt van SynchUp! is de vraag van een grootbedrijf naar een (circulair-)technische oplossing voor een bestaand probleem. Mkb’ers en start-ups…