Draka lanceert duurzame Haspel Retour Service

Elk jaar brengen kabelfabrikanten duizenden nieuwe kabelhaspels in omloop, maar slechts een klein deel daarvan komt retour. Dat kan duurzamer, vindt kabelfabrikant Draka. En daarom start zij samen met de technische groothandel de Haspel Retour Service.

 

“Wij kopen jaarlijks duizenden haspels in, maar daarvan krijgen we slechts een fractie retour. Het merendeel belandt bij het afval.” , zegt Frank Oberink.  Twee jaar geleden begon de business manager wholesale van Draka samen met de groothandel zijn zoektocht naar een systeem voor hergebruik van kabelhaspels. En nu presenteert hij vol trots de Haspel Retour Service. Een eerste versie van een doordacht systeem waarmee hij uiteindelijk 100 procent van de uitgeleverde haspels retour hoopt te krijgen.

 

Lees meer en bekijk de video over de retourservice op de website van FME.

Nieuwe ronde KIA subsidie: 2,5 miljoen voor circulaire maakindustrie en consumptiegoederen

Op 7 mei opent de nieuwe subsidieronde van de Kennis- en Innovatieagenda Circulaire Economie (KIA-CE) voor de ontwikkeling van circulaire producten, diensten en processen. Er is in totaal 2,5 miljoen euro steun beschikbaar voor ontwikkelingen binnen de…

Vervolgfase Uitvoeringsprogramma Circulaire Maakindustrie: nieuwe financiering en activiteiten

Op 12 maart jl. tijdens de Week van de Circulaire Economie, werden de nieuwe plannen voor het Uitvoeringsprogramma Circulaire Maakindustrie (UPCM) 2024-2025 gepresenteerd tijdens de bijeenkomst ‘Samen aan de slag voor een Circulaire Maakindustrie’. De komende twee…