Draka lanceert duurzame Haspel Retour Service

Elk jaar brengen kabelfabrikanten duizenden nieuwe kabelhaspels in omloop, maar slechts een klein deel daarvan komt retour. Dat kan duurzamer, vindt kabelfabrikant Draka. En daarom start zij samen met de technische groothandel de Haspel Retour Service.

 

“Wij kopen jaarlijks duizenden haspels in, maar daarvan krijgen we slechts een fractie retour. Het merendeel belandt bij het afval.” , zegt Frank Oberink.  Twee jaar geleden begon de business manager wholesale van Draka samen met de groothandel zijn zoektocht naar een systeem voor hergebruik van kabelhaspels. En nu presenteert hij vol trots de Haspel Retour Service. Een eerste versie van een doordacht systeem waarmee hij uiteindelijk 100 procent van de uitgeleverde haspels retour hoopt te krijgen.

 

Lees meer en bekijk de video over de retourservice op de website van FME.

Aanmelding voor nieuwe CIRCO Tracks geopend: ontdek circulaire businesskansen en zet jouw eerste stap!

De komende maanden starten drie nieuwe CIRCO Tracks voor kansrijke ketens in de maakindustrie. Een Track is een 3-daags workshop-programma voor bedrijven, gedeeltelijk online en gedeeltelijk met fysieke bijeenkomsten. Doel van het programma is het ontwikkelen van…

Rozemarijn van Rhenen, Miele Nederland: “We zijn heel benieuwd hoe de consument onze refurbished apparaten en onderdelen omarmt.”

Vorig jaar reviseerde Miele 300 apparaten en oogstte de grondstoffen en materialen van 2500 apparaten in een kleinschalige pilot. "We hebben in deze pilot niet alleen 130 ton afval voorkomen, maar ook 260 ton CO2 uitstoot bespaard. Bij…